Tulevik toob tankimise ja võimsamad mootorid

F1 strateegiagrupp, kuhu kuuluvad FIA, kommertsõiguste omaniku ja tiimide esindajad hääletasid neljapäevasel koosolekul radikaalsete muudatuste poolt. Alates 2017 hakatakse võistluse vältel taas autosid tankima ja eesmärgiks on, et tankimine ja rehvide vahetus toimuks sama lühikese aja jooksul ehk siis keskmiselt kolme sekundi jooksul, nagu praegu ainult rehvivahetus. Siiski pole see otsus veel lõplik ning eelnevalt soovitakse igati läbi mõelda võimalikud kaasnevad kulud. Rehvide osas võetakse juba järgmisest hooajast kasutusele reegel, mis lubab tiimidel ise valida võistluseks need kaks rehvisegu olemasolevast neljast, mida tiim soovib kasutada. Hetkel valib need 2 segu Pirelli. 2017 on aga plaan hakata kasutama praeguste 3,6 dm laiuste rehvide asemel 420 mm rehve. Laiemate tagumiste rehvide koos kasvatatakse samas ka autode laiust, samuti esi- ja tagatiibade laiust. Plaan on ka autod 30-50 kg võrra kergemaks muuta. Mootorid jäävad samaks, aga lubatud pöörete arv tõuseb ja samuti kasvab mootorite võimsus 1000 hj-ni. Hetkel uuritakse ka võimalusi väljalaskesüsteemi muutmiseks, et kasvaks jõuallikate müra. Kõik need muudatused peaksid kasvatama autode kiirust, vähendades ringiaegu 5-6 s võrra. Paraku ei arutatud strateegiagrupi koosolekul kulude kokkuhoiu ja võrdsemast tulude jaotusest. Need teemad on aga täna väiksemate tiimide jaoks elulise tähtsusega.
Mitu cm laiemad on uued rehvid? ;)
VastaKustuta