kolmapäev, 3. juuni 2015

BMW X1 astub uude ajastusse

BMW X1. Foto: BMW
BMW avalikustas täna järjekordse uudismudeli: ilmavalgust nägi 2.põlvkonna BMW X1. Kuigi välimuselt on uus mudel väga sarnane oma eelkäijale, on tegu siiski radikaalselt uuenenud sõidukiga. Suurimaks muutuseks on uus esivedu, mida tunneme juba arvukate Minide ning BMW 2. seeria Active Toureri kaudu. Eelmine X1 oli aga baasmudelina tagaveoga. Esivedu tähendab ka seda, et jõuallikad on X1 kapoti all nüüd sõidusuunaga risti. See peaks omakorda tähendama, et X1 sõitjateruum on suurem kui kunagi varem. Oma mõõtude poolest on X1 eelmise mudelipõlvkonnaga võrreldes kohati veidi väiksem ja kohati veidi suurem. Näiteks auto pikkus on vähenenud 1,5 cm, teljevahe aga suisa 9 cm. Sõitjateruumil aitavad kasvada lühem kere esiosa ja 5,3 cm kasvanud auto kõrgus. Kasvanud on ka pagasiruumi maht: seda 85 l tavaoludes (505 l) ning 200 l kokku pakitud istmete puhul (1550 l). Praktilisust lisab sõitjateruumile 1,3 dm võrra edasi või tagasi nihkuv tagaiste, mille seljatoe kalle on samuti muudetav. X1 hakatakse pakkuma 4 varustustasemes: Advantage,  Sport Line, xLine ja M Sport. Auto staatusele kohaselt pakutakse rikkalikku juhiabi- ja turvasüsteemide loetelu. Jõuallikate valiku moodustavad esialgu 5 4-silindrilist turbomootorit, baasjõuallikaks on 2,0 150-hj diiselmootor (sDrive 18d). Tippjõuallikateks on 231-hj 4-silindrilised mootorid xDrive 25d-l ja xDrive 25i-l. Hiljem lisanduvad ka BMW jõuallikate valiku jaoks juba kohustuslikud 3-silindrilised mootorid, mis võimaldavad X1 hinna tuua alla 30 000 €. Peale baasmootorite on kõik ülejäänud variandid nelikveolised ja 8-käiguliste automaatkäigukastidega. Müügile jõuab BMW X1 oktoobri lõpus, auto avalik debüüt on Frankfurti autonäitusel.
"Ilus auto!"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar