reede, 12. juuni 2015

Ralf Aron saavutas Saksamaa F4 etapil poodiumikoha

Ralf Aron. Foto: Prema Powerteam
Saksamaa vormel-4 meistrisarja 2.etapp sõideti Red Bull Ringil, kus Ralf Aron saavutas avasõidus 2.koha ja püsib kokkuvõttes jätkuvalt esinelikus. Nädalavahetus Austrias kujunes hoolimata suurepärasest etteastest avasõidus Ralf Aroni jaoks siiski väikeseks pettumuseks, sest ülejäänud 2 sõidus oli ta sunnitud katkestama ja seda mitte sugugi enda süül. Kvalifikatsioon kujunes eriti tasavägiseks, sest parimaid lahutasid vaid sajandikud. 1.sõiduks teenis Ralf välja 3.stardikoha ja väga hea stardi järel tõusis juba 1.kurvides 2. Ülejäänud võistluse käigus üritas Ralf korduvalt liidrist Joel Erikssonist mööda saada, aga kahjuks see ei õnnestunud ja nii finišeeris Ralf 2. kohaga, mis tõstis ta sõidu järel sarja liidriks. "1.sõidus sain hea stardi ja seejärel oli ka tempo hea kogu sõidu vältel," kommenteeris Ralf Aron. "Aga sõidu võitnud Joel Eriksson oli seekord tõesti kiire ja temast mööda saada ei õnnestunud." 2.sõitu alustas Aron 5.stardikohalt ja võitles 1.kurvi jõudes koha pärast esikolmikus. Aga siis pidurdas üks konkurentidest tema ees oodatust varem, Ralfil ei õnnestunud kokkupõrget vältida ja sõitis talle tagant sisse. Ralf jätkas ja püsis 3.kohal, kui saabus teade, et Ralfi on avarii põhjustamise eest karistatud boksist läbisõidu trahviga. Boksist läbisõidu järel langes eestlane kolmanda kümne lõppu ja otsustas rehvide säästmiseks hoopis katkestada, sest punktikohale poleks ta enam jõudnud tõusta. "Karistus oli täiesti teenimatu, sest konkurent tõesti pidurdas minu ees nii vara, et mul polnud enam kuhugi minna," nentis Ralf Aron. "See oli ikka väga frustreeriv, sest nii esimeses kui teises sõidus oli hulganisti avariisid ja mitte kedagi nende eest ei karistatud. Võistluse juht lasi olukorral täiesti kontrolli alt väljuda ja selle asemel, et karistustega hoolimatute sõiduvõtete eest sõitjaid korrale kutsuda, lasi kontrolli käest. Ja siis järsku otsustati mind ainsana karistada. Käisin võistluse järel ka kohtunike jutul asja selgitamas, aga tagantjärele polnud midagi enam teha." Avasõidu esikümme startis 3.sõidule pööratud järjestuses ja seega oli Ralfi stardikoht 9. Juba 1.kurvides algas rajal taas äge trügimine ja peagi sõidetigi ka Ralfile küljelt sisse, mis lõhkus eestlase auto ja ta oli sunnitud katkestama.
"1 sõitja sõitis rajalt välja, sai seejärel rajale tagasi ja samal hetkel sõitis mulle lihtsalt küljelt sisse," kommenteeris pettunud Ralf Aron. "See vallandas pealegi ahelavarii, kuhu sattus ka mu tiimikaaslane, kes viidi isegi haiglasse kontrolli. Õnneks on temaga siiski kõik korras. Kohtunike tööd iseloomustab ka minu katkestamise järel toimunu. Peatasin avarii järel oma katkise auto, lülitasin vastavalt reeglitele käigu neutraalsele, ronisin autost välja ja lahkusin ohutusse kohta. Aga suurel kallakul hakkas auto veerema rajale tagasi. Õnneks oli võistlus juba peatatud. Hiljem teatati mulle, et saan ka selle eest karistada, et lasin auto veerema. Läksin taas kohtunike juurde, reegliraamat näpus ja seletasin, et ei saa ju korraga joosta ohutusse kohta ja samal ajal autot pidurdada. Lõpuks saadi minust aru ja karistamisest loobuti." Kuna 3.sõidus katkestasid ka mitmed Ralfi lähimad rivaalid punktitabeli tipust, siis püsib ta Saksamaa F4 sarja punktitabelis 4.kohal ja kaotust liidrile on vaid 11 p. Järgmisel nädalavahetusel saab 17-aastane Gustav Adolfi Gümnaasiumi õpilane puhata, aga seejärel kujuneb Ralfi võistlusgraafik väga tihedaks, sest võistelda tuleb 4 nädalavahetusel järjest, vaheldumisi Itaalia ja Saksamaa F4 etappidel.
"Kahju..."

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar