esmaspäev, 13. aprill 2015

Ford patenteeris 11-käigulise käigukasti

Fordi käigukasti põhimõtteline skeem. Foto: US Patent Office
Ford on patenteerinud 11-käigulise automaatkäigukasti, selline käikude arv on omamoodi maailmarekordiks. Seni on suurima käikude arvuga automaatkäigukastil 9 käiku, kuid Fordil on varuks ka 10-käiguline kast uue F-150 Raptori jaoks. Nüüd on aga juba plaanides 11-käiguline automaatkäigukast, kuigi selle tulevane kasutaja pole praegu teada. Selline suur käikude arv võimaldab hoida jõuallika pöörded ökonoomsuse seisukohalt kõige soodsamas pööretevahemikus. Pikemalt saab patendist lugeda siin.
"Muidugi on nii, et mida rohkem käike, seda parem on sõita, aga milleks nii palju??"

3 kommentaari:

  1. Asi on vist nii, et mida rohkem käike, seda ökonoomsem on mootorikütuse kasutus, sest mootor veab edasi just täpselt sellisel käigul, mis autot parajalt edasi liigutab, aga samas ei jää üleliigset võimsust, mida sisuliselt ei kasutata. Seda võiks sa täpsemalt uurida!

    VastaKustuta
  2. Mida rohkem käike, seda rohkem pöördemomenti tekib, sest käikude hammasrattad tekitavad pöördemomenti. Pöördemoment on jõudude kogumi momentide geomeetriline summa, kui jõudude resultant on null. Teisisõnu pöördemoment on välistest teguritest põhjustatud väändemoment. Pöördemoment üritab varrast väänata. Masinate ja võllide puhul tekivad pöördemomendid enamasti rihmarataste, hammasrataste jms. kinnituskohtades. (Wikipedia)

    VastaKustuta