24 Volvo hübriidbussi Tallinna tänavatele
1.
juunil allkirjastasid TLT juhatuse
esimees ja Volvo Busi asepresident hankelepingu, mille kohaselt tarnitakse linnale 24 Volvo hübriidbussi.
Volvo Bus on alates 2010 klientidele tarninud enam
kui 2000 hübriidbussi pea 20 riigis, mis näitab, et väiksemad
emissioonid, efektiivne energiakasutus ja vähem liiklusmüra on ühe
enamates linnades fookuses. Volvo hübriidbussi on esimesed seelaadsed
Baltikumis. Juuni alguses sõlmitud lepingu kohaselt saabuvad esimesed 12
m pikkused 3 uksega hübriidbussid Tallinna tänavu
detsembris. Volvo hübriidbussid kasutavad liikumiseks nii elektrit kui
diislikütust. Pidurdamisel salvestavad bussid energia akudesse ning
kasutavad liikuma hakates elektrimootorit vähendades nii kütusekulu kui
ka heitmete- ja mürasaastet. Kiiruse kasvades teatud piirini lülitub
automaatselt sisse diiselmootor. Seelaadseid hübriidbusse on Volvo Bus alates 2010t tarninud enam kui 2000, pea 20 riigis.
Suurimad tarned on läinud riikidesse Suurbritannia, Kolumbia, Norra ja
Rootsi, aga ka Saksamaal, Brasiilias ja Šveitsis võib Volvo hübriidbusse
liikluses näha. "Meil on hea meel, et Tallinn on otsustanud
investeerida hübriidtehnoloogiasse. Linnad üle maailma on leidnud, et
elektrilised bussid on kulusäästlik viis vähendada õhu- ja
mürakvaliteedi probleeme. Meie lahendus muudab teekonna atraktiivsemaks
ja muudab linnakeskkonna paremaks, " ütleb Volvo Busi asepresident. Uusimatel
hübriidbussidel on mitu uut funktsiooni, muu hulgas kergem kere,
väiksema energiatarbega lisasüsteemid ja viieliitrine diiselmootor, mis
täidab Euroopa Euro 6 heitgaasinõudeid. See võimaldab mahutada rohkem
reisijaid, saavutada väiksemat kütusekulu ning vähem heitgaase, müra ja
vibratsiooni. 2016 tulevad tootevalikusse elektrilised
hübriidbussid, mis suudavad sõita 7 kilomeetrit vaid elektri jõul,
vähendades nii kütusetarvet 75%.
Faktid hübriidi Volvo 7900 ja liigendhübriidi Volvo 7900 kohta, Euro 6
2 sillaga versiooni kütusetarve on 39% väiksem kui sama kategooria diiselbussil, liigendiga mudelil on see u 30% väiksem.
40-50% vähem heitgaase.
Bussipeatustes töötavad vaikselt ja heitgaasideta.
Töötab elektri/diisliga või biodiisliga.
Töötab elektrimootori, akude ja väikese diiselmootoriga.
Diiselmootor (Volvo D5K) vastab ELi uusimatele Euro 6 heitgaasistandarditele.
Jõuülekandena kasutatakse paralleelset hübriidi. See tähendab, et diisel- ja elektrimootor suudavad töötada üksteisest sõltumatult.
Akusid laetakse pidurdamisel toodetud energiaga.
Elektrimootorit kasutatakse peamiselt kiirendamiseks 0-20 km/h.
Kaheteljeline buss on 12 m pikk, madala põhjaga ja mahutab 102 reisijat.
Liigendbuss on 18 m pikk, madala põhjaga ja mahutab 154 reisijat.
Faktid hübriidi Volvo 7900 ja liigendhübriidi Volvo 7900 kohta, Euro 6
2 sillaga versiooni kütusetarve on 39% väiksem kui sama kategooria diiselbussil, liigendiga mudelil on see u 30% väiksem.
40-50% vähem heitgaase.
Bussipeatustes töötavad vaikselt ja heitgaasideta.
Töötab elektri/diisliga või biodiisliga.
Töötab elektrimootori, akude ja väikese diiselmootoriga.
Diiselmootor (Volvo D5K) vastab ELi uusimatele Euro 6 heitgaasistandarditele.
Jõuülekandena kasutatakse paralleelset hübriidi. See tähendab, et diisel- ja elektrimootor suudavad töötada üksteisest sõltumatult.
Akusid laetakse pidurdamisel toodetud energiaga.
Elektrimootorit kasutatakse peamiselt kiirendamiseks 0-20 km/h.
Kaheteljeline buss on 12 m pikk, madala põhjaga ja mahutab 102 reisijat.
Liigendbuss on 18 m pikk, madala põhjaga ja mahutab 154 reisijat.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar