laupäev, 11. aprill 2015


Hiina GP esireast stardivad Hamilton ja Rosberg

Lewis Hamilton. Foto: Mercedes
Hiina GP kvalifikatsioonis ei lasknud Mercedese Lewis Hamilton ja Nico Rosberg ennast üllatada ja vallutasid kindlalt stardirivi esirea. Mercedese tiimisiseses heitluses oli Hamilton vaid 0,042 s võrra parem Rosbergist. Järgmised kohad kuulusid oodatult Ferrarile ja Williamsile, nendest oli edukaim Sebastian Vettel, edestades Felipe Massat, Valtteri Bottast ja Kimi Räikköneni. Sebastian Vetteli kaotus Hamiltonile oli sealjuures 0,9 s. McLareni sõitjad Jenson Button ja Fernando Alonso 1.kvalifikatsiooni sessioonist edasi pääsenud ja pidid leppima eelviimase stardireaga.


Hyundai lükkas uue WRC-auto debüüdi edasi

Viieukselise Hyundai i20 WRC testisõit. Foto: Hyundai WRC
Hyundai teatas, et lükkab oma uue i20 WRC auto debüüdi 2016 ja loobub planeeritud 3-ukselisest versioonist. Alles andis Hyundai mõista, et uut i20 WRC autot võib esmakordselt võistlustules näha juba Saksamaa rallil, aga nüüd otsustas autotootja loobuda nii uue põlvkonna 3-ukselise i20 baasil ehitatud variandist kui ka uue WRC auto tänavusest debüüdist. Hyundai tiimijuhi sõnul takistasid probleemid 3-ukselise i20 tootmisega ka selle mudeli õigeaegset homologeerimist. „Antud põhjusel ehitame uue WRC auto 5-ukselise uue põlvkonna i20 baasil ja selle debüüt saab teoks 2016 Monte Carlo rallil,“ kommenteeris tiimijuht olukorda. „Oleme teinud algust 5-ukselise i20 WRC testisõitudega.“

 

Reedel oli vabatreeningute kiireim Lewis Hamilton

Lewis Hamilton. Foto: Mercedes
Hiina GP reedestel vabatreeningutel sõitis päeva parima ringiaja välja Mercedese Lewis Hamilton. MM-sarja liider edestas päeva lõpuks teiseks kiireimat ringiaega näidanud Ferrari Kimi Räikköneni 0,4 s-ga. Soomlasele järgnenud Daniel Ricciardo, Sebastian Vettel ja Nico Rosberg kaotasid aga juba s-iga. Esikümnesse mahtusid veel Daniil Kvyat, Valtteri Bottas, Felipe Nasr, Romain Grosjean ja üllatusena ka McLareni Jenson Button, kellel kogunes kaotust 2 s jagu. Fernando Alonso 2.McLarenil oli tiimikaaslasest poole s võrra aeglasem.

 

Alonso ei kahetse Ferrarist lahkumist

Fernando Alonso. Foto: McLaren
Seoses Sebastian Vetteli etapivõiduga tunti Hiina GP eel huvi, kas Fernando Alonso on hakanud kahetsema oma lahkumist Ferrarist. "Ma ootasin seda küsimust," tõdes Alonso. "Aga vaatame seda asja laiemalt ehk siis kogu MM-sarja. Ma sõitsin Ferraris 5 a ja 3 korral saavutasin kokkuvõttes 2.koha. Ja ma ei tahaks 2. veel 4.korda lõpetada. Aga kui novembris selgub, et Ferrari on võitnud MM-tiitli, võib-olla ma siis mõtlen ümber, aga hetkel ma ei kahetse oma otsust sealt lahkuda."

 

Elektrivormeli etappi soovivad korraldada 180 linna

Elektrivormelid Long Beachis. Foto: FIA Formula E
Formula E sarja organisaatorid on koostamas juba järgmise hooaja kalendrit, ja etapi korraldamiseks laekus sooviavaldusi veidi enam kui 180 linnalt. Käesoleval esimesel hooajal kuuluvad kalendrisse mitmed maailma suurlinnad nagu Berliin, London, Moskva, Beijing, Buenos Aires. Sarja tegevjuhi sõnul aga ei pruugi antud suurlinnad sugugi kuuluda ka järgmise hooaja kalendrisse. „Oleme saanud rahaliselt väga huvitavaid ettepanekuid ja mitmed linnad on valmis maksma märkimisväärseid summasid, et Formula E etapp just nende linnas toimuks,“ kommenteeris tegevjuht. „Kindlasti säilitavad oma koha järgmise hooaja etappide hulgas Long Beach ja Monaco, sest need on pikkade traditsioonidega ja kuulsusrikkad tänavarajad. Üheks kriteeriumiks on meie poolt seatud ka see, et rada paikneks kindlasti kesklinnas. Alustame peagi valikute tegemist ja loodame, et kalendris leiavad endale koha mõned uued linnad. Näiteks Hongkong, Pariis, Singapur või Mexico.“

Ultima superauto uuenes

Ultima Evolution. Foto: Ultima
Ultima alustas Ultima GTR-i värske versiooni müüki, nime Ultima Evolution all pakutava sõiduki kõige radikaalsema versiooni võimsuseks on üle 1000 hj. Lisaks võimsamale jõuallikale on paranenud ka auto koostekvaliteet, muudetud on juhi töökoha ergonoomikat, lisatud rohkem süsinikkiust detaile jne. Jõuallikaks on Chevrolet V8, mida saab tellida 15 erinevas võimsuseastmes, seda 350-1020 hj. Arvestades, et auto kaaluks on vaid 1 t, on võimsuse ja kaalu suhe tippmootori puhul märkimisväärselt hea. Selles versioonis peaks Ultima olema võimeline kihutama 0-100 km/h 2,3 s-ga, 160 km/h saabub aga 4,9 s-ga. Veerandmiili läbimise ajaks lubatakse 9,2 s.
Ultima Evolution asendab ettevõtte tootevalikus varasemat GTR-i, lisaks hakkab ettevõte tootma lahtise katusega Evolutioni, mis asendab Can-Ami. Autot saab osta kas kokkupanemiseks valmis detailide komplektina või siis juba stardivalmis autona.

 

Robert De Niro hakkab mängima Enzo Ferrarit

Enzo Ferrari, Niki Lauda ja Luca di Montezemolo. Foto: Ferrari
Robert De Niro kinnitas, et tema järgmiseks rolliks on Enzo Ferrari filmis nimega Ferrari. Tegu on mängufilmiga, mis kajastab legendaarse mehe tegevust omanimelise filmi juhina ja haarab aastaid 40ndatest kuni 80ndateni. Filmi režissöörina nähakse Clint Eastwoodi. Ferrari elust rääkiva filmi finantseerijaks on Triworld Cinema omanik, oma osa annab ka Tribeca Enterprises. Käsikirja autoriteks on valitud Stephen Rivele ja Christopher Wilkinson, kelle seni suurim õnnestumine on filmi Nixon käsikiri. Filmi võtted toimuvad Itaalias, kinolinadele võiks see jõuda millalgi 2016. Enzo Ferrarist on filme üritatud teha ka varem, kuid peale ühe miniseriaali ei ole neist projektidest asja saanud.

 

Gordon Murray radikaalne linnaauto sai uue stardi

Gordon Murray ja Project M. Foto: Shell
Shell teatas, et aitab kaasa Gordon Murray radikaalse T25 uuestisünnile. Ettevõtte panus piirdub eelkõige küll nime Project M alla loodava auto jaoks uue õli väljatöötamisega, kuid naftatootja rahaline panus aitab 2010 esitletud väikeauto taas automaailmas pildile tuua. Lisaks Shellile ühineb projektiga ka endine Honda F1 insener. Uuenenud kujul peaks T25 oma esimese etteaste tegema novembris. Siis selgub, kas Project M saab ka millegi uue alguseks või jääb see siiski hüüdjaks hääleks kõrbeks. Projekti osalised rõhutavad aga, et auto südameks on ultrasäästlik sisepõlemismootor, mitte aga praegu moodne hübriidjõuallikas. Autos on 3 istekohta, mootor asub sõiduki tagaosas.


Citroen Aircross Concept vihjab C-Crosseri asendusele?
Citroen Aircross. Foto: Citroen
Citroen toob Shanghai autonäitusele uue Aircross Concepti, millest loodetakse asendust nigela läbimüügiga Citroen C-Crosserile. Aircrossi disain on edasiarendus Citroen C4 Cactuse disainikeelest, tulemuseks on jõulise, kuid samas meeldejääva ja isegi elegantse ilmega maastur.
Ideeauto jõuallikaks on 1,6 turbomootori ja tagarattaid vedavad 95-hj elektrimootori kombinatsioon. 2 jõuallika efektiivne koguvõimsus on 220 hj. Kiirendus 0-100 km/h võtab aega 4,5 s, keskmine kütusekulu on seejuures 1,7 l/100 km. Seejuures suudab auto elektri jõul liikuda 50 km. Pikkust on Aircrossil 4,6 m, laiust 2,1 m ja kõrgust 1,8 m. Ideeauto veereb 20" rehvidel, seeriamudeli puhul asenduvad need millegi mõistlikumaga.

 

Mercedes alustas GLE Coupe seeriatootmist

Mercedes-Benz GLE Coupe. Foto: Daimler
Üks Mercedese koostetehastest alustas uue Mercedes-Benz GLE Coupe seeriatootmist. Tegu on täiesti uue mudeliga, milles on seotud maasturi sõiduomadused ning kupeeliku katusejoonega kere. GLE Coupe peamiseks konkurendiks on BMW X6. Samas tehases valmivad praegu Mercedes-Benz GLE ja GL ning C-klass. Varem valmis sealsamas ka Mercedes-Benz R-klass, kuid selle sõiduki tootmine anti üle AM Generalile. Vabanenud tootmisvõimsusi kasutatakse aga just uute maasturite valmistamiseks.


Fast & Furious 7 poolakate vaatenurgast

Äsja kinodesse jõudnud Fast & Furious 7 sai poolakate kaasabil lustaka paroodia algmaterjaliks. Algsest filmist on alles vaid idee, kõik ülejäänu on pööratud pahupidi.












Uus  Škoda Fabia R5 lubati võistlustulle

Škoda Fabia R5. Foto: Škoda
FIA andis rohelise tule uue Škoda Fabia R5 kasutamiseks rallispordis, sõiduki vastavust FIA nõuetele tunnistab autole omistatud homologeering. Uus Fabia R5 põhineb uue põlvkonna Škoda Fabial ja see asendab ülieduka karjääri teinud Fabia Super 2000-t. Fabia R5 südameks on 1,6 turbomootor, Super 2000 mootoriruumis oli aga 2,0 vabalthingav jõuallikas. R5 on varustatud ka nelikveo ja viiekäigulise järjestiklülitusega käigukastiga. Auto tühimassiks on minimaalselt 1230 kg. Škoda uue ralliauto arendustööd võtsid aega 15 kuud, selle jooksul läbiti erinevate pilootide kaasabil üle 10 000 km. Oma osa auto arendamisse andsid Jan Kopecký, Esapekka Lappi, Freddy Loix ja Raimund Baumschlager. Uue auto esimene avalik etteaste on Esseni autonäitusel, sellele järgnevad stardid Asia-Pacific Rally Championship'i (APRC) ja European Rally Championship'i (ERC) etappidel.


Range Rover Evoque hüppas Sotšis viaduktilt alla 

Sotšis juhtus ebatavaline õnnetus: libeda tee tõttu lendas kõrgelt viaduktilt alla linnamaastur Range Rover Evoque. Raskest maandumisest hoolimata jäi linnamaasturi juht ellu ja oli võimeline omal jalal lahkuma hävinenud sõidukist.











Mercedese C-klass sai uue baasmudeli

Mercedes-Benz C-klass. Foto: Daimler
Mercedes-Benz laiendas uue C-klassi versioonide valikut, hinnatundlikku ostjaskonda rõõmustab eelkõige uue baasmudeli C160 saabumine. Sellise C-klassi hinnaks on Saksamaal 31 683 € ehk 2000 € vähem kui C180. Seejuures on baasmudel saadaval nii sedaani kui ka universaalina.
Auto jõuallikaks on 4-silindriline 1,6 turbomootor, millel võimsust 129 hj ja maksimaalne pöördemoment 210 nm. Keskmine kütusekulu on käsikäigukasti korral 5,2 l/100 km. Lisaks on C-klassi versioonid C200 ja C220d nüüd valikus ka nelikveosüsteemiga 4Matic. Uueks lisandujaks on veel C300, mida aitab edasi viia 2,0 4-silindriline 245-hj turbomootor. V6 ja nelikveo sõbrad leiavad aga uue lemmiku versiooni C450 AMG 4MATIC näol. Selle auto 3,0 jõuallika võimsus on 367 hj ja maksimaalne pöördemoment 520 nm. Mercedese edasimüüjad on nüüd valmis müüma ka C-klassi kõige ägedamaid versioone C63 (476 hj) ja C63 S (510 hj). Nende autode hinnaks on koduturul vastavalt 76 100 € ja 84 371 €.

 

Tesla esitles uut nelikveolist Model S-i baasmudelit

Tesla Model S. Foto: Tesla
Tesla Model S mõõduka rahakotiga fänniklubil on põhjust rõõmustamiseks: tulekul on Model S-i uus baasmudel, nelikveoline Model S 70D. Tegu on kahe mootoriga elektriautoga, mille jõuallika võimsus on 520 hj. Sõiduulatus ühe laadimisega on 443 km. 0-100 km/h peaks auto kiirendama 5,2 s-ga, maksimaalkiirus on 240 km/h. Auto hinnaks on USA-s 70 640 €. Auto baasvarustusse kuuluvad ka kiirlaadimise võimalus ja adaptiivne püsikiiruse hoidja. Tesla Model S-i versioonide valikusse kuuluvad praegu 70D, tagaveoline 85, nelikveoline 85D ja 700-hj P85D. Koos uue versiooniga lisandus ka 3 uut värvitooni: Ocean Blue, Obsidian Black ja Warm Silver.

 

Kahe isanda teener

Californias ehitati sõiduk, mis võimaldab lisaks autosõidu nautimisele soovi korral mängida ka piljardit. Liikuva piljardilaua baasmudeliks oli 2000 Chevrolet Monte Carlo. Piljardilaua maksimaalkiiruseks on  160 km/h. Autos on ka olemas kõik vajalik noolemängu jaoks ning korralik audiosüsteem.

 

 

 

 

Marko Asmer osaleb Blancpain GT-sarja avaetapil

Marko Asmer. Foto: Blancpain GT
Blancpain GT-autode kestvussõidu sarja avaetapp toimub nädalavahetusel Monza rajal ja teiste seas on stardis ka Marko Asmer. Marko osaleb Monza võistlusel GT Russian Team võistkonna autol Mercedes SLS AMG GT3 ja tema meeskonnakaaslaseks on Aleksei Vassiljev. Tiim ja auto on Marko Asmerile tuttavad juba möödunud hooajast, mil osaleti koos ka ADAC GT ja Blancpain GT sarjades.

 

Manor loodab Hiinas startida 2 autoga

Roberto Merhi ja Will Stevens. Foto: Manor F1
Avaetapist kõrvale jäänud ja Malaisias vaid ühe auto stardijoonele saatnud Manor loodab Hiina etapil siiski mõlema autoga startida. Malaisias osales võistkonna sõitjatest vaid Roberto Merhi, kes finišeeris 15. kohaga. Will Stevensi autol aga ei suutnud tiim ära parandada vabatreeningute järel tekkinud kütusesüsteemi rikkeid. Eeloleval nädalavahetusel toimuval Hiina etapil aga loodab tiim siiski mõlemad autod stardijoonele saada.

 

Naissõitja esitab Nürburgringil tippsõitjatele väljakutse

Sabine Schmitz. Foto: FIA WTCC
WTCC kalendrisse kuulub tänavu etapp ka kurikuulsal Nürburgringi Nordschleifel ja sel etapil teeb sarjas debüüdi Sabine Schmitz. Kuigi Sabine Schmitzile on võõrad nii WTCC kui ka Chevrolet Cruze, siis kindlasti tunneb ta ülihästi Nürburgringi Nordschleifet, kus 16. mail WTCC sarja 2 võistlussõitu toimuvad. Sabine Schmitz sündis ringraja lähedal ja just samal rajal hankis ta esimesed kogemused võidusõitjana. Sakslanna on tõusnud ka kuulsal Nürburgringi 24-h sõidul poodiumi kõrgeimale astmele ja seda koguni 2 korral, võites võistluse 1996 ja 1997 BMW koosseisus. Aga mitte ainult need saavutused pole talle andnud hüüdnimesid „maailma kiireim taksojuht“ ja „Nürburgringi kuninganna“, vaid hoopis fakt, et Sabine on juba aastaid pakkunud klientidele „taksosõite“ Nordshleifel. Enda hinnangul on selle nõudliku, 170 kurvi sisaldava ringraja läbinud u 30000 korda.

1 kommentaar:

  1. Hei Erik, Sinu automaailma lühiuudised on väga täpselt doseeritud. Tekstid ülevaatlikud ja pildid asjakohased.

    VastaKustuta