ICON toob klassikud kaasaega
Los Angeleses tegutsev ICON on kogunud tuntust tänu oma toodangule, kus klassikaline disain seotakse moodsa tehnilise lahendusega. Olgu siis baasmudeliks mõni maastur, pikap või hoopis sõiduauto, ICON teeb sellest sõidukist uhke kunstiteose. XCAR viib meid kohtuma ICON-i karismaatilise juhiga, kes avab meile nii ettevõtte telgitaguseid kui ka projektiga Helios seotud tulevikuplaane.
Mercedese pikap sünnib Renault/Nissani kontserni toel
Mercedese uus kastiauto luuakse koostöös Renault/Nissaniga, selle baasmudeliks on uus Nissan NP300 (Navara). Mercedes kasutab Nissani lahendusi vaid osaliselt, auto konstruktsiooni ja disaini eest vastutavad Daimleri inimesed. Nii loodetakse paremini vastata Mercedese klientuuri ootustele. Topeltkabiiniga autot hakatakse pakkuma vaid klientidele Euroopas, Austraalias, Lõuna-Aafrikas ja Ladina-Ameerikas. Tootma hakatakse Mercedese uut kastiautot koos Nissan Navaraga . Samalt konveierilt peaksid millalgi lahkuma ka uus Renault kastiauto, mis samuti kasutab Nissani lahendusi. Uued autod peaksid Hispaanias hakkama konveierilt lahkuma veel enne kümnendi lõppu. Suure tõenäosusega saab Mercedese kastiauto valmis aga märgatavalt varem, tõenäoliselt kas 2016 või 2017.
Tanner Foust tegi Passatist driftiauto
Tagaveolise auto südameks on 7,4 V8 (tõenäoliselt Chevy LS). Tavaoludes on mootori võimsuseks 700 hj, naerugaasi kasutamise korral 900. Uus võistlusauto läheb starti sarjas Formula D .
Peugeot ehitas omanäolise kiirsöögikoha
Peugeot ehitas hetkel ainueksemplariks jääva Le Bistrot du Lion, mis pole midagi muud kui ratastel kiirsöögikoht ja diskosaal. Auto disaini lõi Peugeot Design Lab. Laiem publik näeb põnevat sõidukit Milano disaininädala ajal, alates 14. aprillist. Hiljem jõuab Peugeot maailmanäituse „Expo 2015 Milano“ Prantsusmaa boksi. Tähelepanelik vaataja märkab aga, et uus sõiduk ei ole loodud ühegi Peugeot olemasoleva mudeli baasil, see paneb aga küsima, millist uut seeriamudelit ideeauto kuulutab. Kas nutika ideeauto varjus on peidus Peugeot Experti uus mudelipõlvkond? Lähim aasta peaks andma sellele küsimusele vastuse.
Margaret Thatcheri soomustatud buss ootab ostjaid
Inglismaal ootab ostjaid soomustatud buss, mida Margaret Thatcher kasutas 1983 Põhja-Iirimaal korraldatud ringsõidu ajal. Hetkel kuulub kuuli- ja pommikindel sõiduk militaarvarustusega kauplejale Nick Mead'le. Too loodab eksootilise sõiduki müügist teenida vähemalt 34 300 €.
Kuigi buss näeb mõnevõrra räsitud välja, on see siiski töökorras. Selle ehitas militaarsõidukite valmistaja ja see põhineb Fodeni veermikul. Bussi jõuallikaks on 12,0 kompressorlaadimisega 12-silindriline Rolls-Royce diiselmootor, mis tagab sõiduki maksimaalkiiruseks 130 km/h.
Bussi aknad on valmistatud viis sentimeetrit paksust kuulikindlast klaasist, bussi põrand on aga plahvatuste mõju neutraliseerimiseks 6 dm paks. Sõidukis on ruumi 36 inimesele, samuti on seal ruumi kirjutuslaua jaoks ja õhupuhastussüsteem värske õhu jaoks. Auto läbisõiduks on praegu 22 000 km, peale peaministri sõiduvahendiks olemist kasutati seda reisijate veoks ohtlikul teekonnal Derry lennujaamast Belfasti, samuti ringsõitudeks ohtlikes piirkondades.
Rolls-Royce näitas oma maasturi prototüüpi
Rolls-Royce avalikustas fotod prototüübist, mille abil häälestatakse ettevõtte ajaloo esimese maasturi veermikku. Uus auto sünnib projekti Cullinan raames. Prototüüp kasutab Phantom Series II lühendatud keret, selle ainsaks eesmärgiks on auto nelikveolise veermiku häälestamine ja sõiduomaduste hindamine. Prototüübi välimus ei peegelda tulevase maasturi välimust, küll aga annab aimu sellest, millised on auto pikkus ja laius. Väidetavalt jagab uus Rolls-Royce maastur oma veermikku BMW plaanitava X7-ga, kuid nende autode vedrustuse seaded erinevad üksteisest märgatavalt. Ettevõte soovib, et uus maastur suudaks säilitada Rolls-Royce maasturitele omase "lendava vaiba" efekti ka maastikul kulgedes. Autot testitakse nii ettevõtte erinevatel testiradadel kui ka avalikus liikluses.
Juha Kankkunen püstitas kiirusrekordi traktoritele
4-kordne autoralli maailmameister Juha Kankkunen püstitas Nokiani abiga uue kiirusrekordi traktoritele, tema roolitud Valtra T234 kihutas kiirusega 130,165 km/h. Traktor oli varustatud Nokiani traktori talverehvidega Nokian Hakkapeliitta TRI. Tegu oli sisuliselt tehaseseades traktoriga, millel oli muudetud vaid jõuallika aju seadeid.
Kellameistri silmarõõm
Rallikrossi MM-sarjas on tänavu 6 erinevat tootjat
Tänavuste rallikrossi MM-võistlustega tehakse algust aprilli viimasel nädalavahetusel Portugalis.
MM-võistlustele on tänavu registreerinud 8 erinevat võistkonda ja 2 erasõitjat ehk siis kokku 18 sõitjat, kes teevad kaasa kogu 13-etapilise sarja. Lisaks on võistkondi ja sõitjaid, kes osalevad valitud etappidel. Hetkel on teada ka vähemalt kuus erinevat autotootjat, kelle võistlusautosid võib tänavustel etappidel näha. Tiitlikaitsjana alustab MM-sarja Petter Solberg, võistkonnaks SDRX ja võistlusautoks Citroen DS3. Mullu hõbemedali võitnud Toomas Heikkinen jätkab Marklund Motorsporti tiimi Volkswagen Polol ja tema tiimikaaslaseks on endine rallisõitja PG Andersson. Samuti on varem ralliradadelt tuttav austerlane Manfred Stohl, kes võistleb ühes tiimis Max Pucheriga, autodeks Ford Fiestad. Mullu etapivõiduni jõudnud, DTM sarjast tuttav Mattias Ekström osaleb sarjas oma tiimiga, autoks Audi S1. Peugeot tehasevõistkond Team Peugeot-Hansen kasutab Peugeot 208 autosid, kuid pole veel ametlikult oma sõitjaid kinnitanud. Valitud etappidel on starti oodata Prodrive’is valmistatud Mini Clubman RX autosid, võistkonnaks sportautode sarjast tuttav JRM, kes samuti pole veel oma sõitjaid teatavaks teinud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar