Võtmeta Porsche Panamera avamine võtab vaid loetud sekundid!
Aasta on kasutatud autode turul alanud aktiivselt
Eesti suurima automüügiportaali auto24 andmetel on kasutatud autode turul 2015. aasta alanud suhteliselt aktiivselt ja omanikuvahetusi toimub rohkem kui möödunud aasta algul.
Omanikuvahetusi toimub rohkem
Värskelt avaldatud andmed uute sõiduautode müügi kohta 2015 1.kvartalis näitasid, et müüginumbrid püsivad enam-vähem sarnasel
tasemel eelmise aasta sama perioodiga. Aga kasutatud autode turul on
auto24 portaali andmetel toimunud liikumist rohkem. Antud trendi toetab
ka Maanteeameti statistika sõiduautode järelturu osas. Kui auto24
portaali tavakasutajate poolt sisestatud kuulutuste arv tänavu 1.kvartalis kasvas paari protsendi jagu võrreldes möödunud aasta sama
perioodiga, siis keskmine aktiivsete kuulutuste arv oli jällegi veidike
väiksem. See näitab, et kuulutusi liigub rohkem portaalist läbi ja autod
saavad müüdud.
Hinnad on aasta algul kõrgemad
Eks aktiviseerumist näitab ka eelmise aastaga lõpuga võrreldes
toimunud hinnatõus. 2014 oli keskmine tavakasutajate autode hind
5693 €, siis tänavu 1.kvartalis 6385 €. Kuigi hinnatõus
tundub suur, siis pole see eelmise aasta jooksul toimunud väikese
hinnalangusega võrreldes midagi erilist. Ka eelmise aasta esimeses
kvartalis olid hinnad kõrgemad aasta keskmisega võrreldes.
Sarnast trendi näitavad ka automüügiettevõtete poolt pakutavate
kasutatud autode hinnad. 2014 1.kvartalis oli keskmine
hind 11 158 €, kogu 2014 keskmine hind pooletuhande võrra
madalam ja käesoleva aasta esimeses kvartalis jällegi 450 € võrra
kõrgem. Mediaanhindade võrdluses on tõusud-langused enam-vähem sarnased.
Müügiperioodid ja populaarsuse edetabelid pole muutunud
Müügiperioodide osas pole võrreldes eelmise aasta keskmise tasemega
suuremaid muutusi toimunud. Natuke on küll kasvanud nii tavakasutajate
kui automüügiettevõtete poolt pakutavate autode müügiperioodid eelmise
aasta esimese kvartaliga võrreldes, kuid 2014 keskmisega
võrreldes on tänavu esimeses kvartalis jäänud müügiperioodid samale
tasemele. Tavakasutajate autod lähevad müügiks keskmiselt 50,5 päevaga
ja autopoodide pakutavad 79,7 päevaga. Muutunud pole ka populaarsemate markide ja mudelite edetabelid ning
jätkuvalt pole võrdset Saksamaa autotootjate toodangule. Ikka on
järjestus BMW, Audi, Volkswagen, Mercedes-Benz ja Toyota. Mudelite seast
on aga lemmikuks Audi A6, millele järgnevad BMW 5.seeria, Volkswagen
Passat, Audi A4 ja BMW 3.seeria.
Riias peetakse nädalavahetusel Baltimaade aasta suurimat autonäitust
Sel nädalavahetusel, 10. kuni 12. aprillini peetakse Riias, Kipsala
näitusekeskuses traditsioonilist autonäitust Auto Exotica 2015 Riga
International Motor Show.
Üritus on jaotatud nelja ossa:
- Auto - pühendatud uutele autodele
- Transport Engineering - pühendatud veokitele ja tarbesõidukitele
- Auto Mechanics - pühendatud autode remondiks ja hoolduseks vajalikule
- Auto Exotica - pühendatud tuunitud ja ekstravagantsetele sõidukitele ning nende lisavarustusele
Ühe põneva uudismudelina jõuab näitusekülastajate ette Ultima GTR, mis suudab tänu 700-hj mootorile 100 km/h kiirendada 2,6 s. Uudismudelitest jõuavad näitusesaali veel Mazda2, KIA Sorento, Fiat
500X, Fiat Doblo, Jeep Renegade, BMW X6, Nissan Pulsar, Subaru Outback,
Jeep Grand Cherokee ja Audi A6. Rootslane Peter Oskarson tutvustab maailma lühemat Volvot, samuti
tervet rida Volvode baasil loodud sõidukeid, mille kohta käivad terminid
lowrider ja hotrod. Volvode väljapaneku lipulaevaks peaks aga saama
täielikult renoveeritud 1960 Volvo Amazon. Hotroad LT ja Tuningteam tutvustavad Riias aga
oma kätetöid, teiste seas on uue elu saanud Chevrolet Corvette, Dodge
Challenger SRT ja VW Golf. MTM tutvustab Rias aga Audi TT RS-i, mille maksimumkiirus on nüüd üle 300 km/h. Riia automuuseum, mille "kodu" Bikernieki ringraja kõrval ootab ikka
renoveerimistööde lõppu, toob Kipsala näitusehallidesse nõukogude
perioodi erisõidukid: miilitsa-, kiirabi- ja eriteenistuste autod. Oma sõiduvahendeid tutvustab ka üks Läti parimaid driftijaid Gvido Elksnis. Pilet autonäitusele maksab 6 €, tudengitele, õpilastele ja
pensionäridele aga 4 €. Kui seitsmeaastased lapsed saavad näitusele
tasuta. Perepilet maksab 14 eurot. Kipsala messikeskus asub aadressil Kipsalas iela 8, Riia. Näituse veebikülg on leitav http://www.bt1.lv/auto/index_eng.htm.
Kia Optima universaal jääb unistuseks?
Ideeautona Genfi autonäitusel debüteerinud Kia Sportspace universaalkerega Kia Optima seeriatootmisse ei jõua. Sellele vihjas ajakirjaga vestelnud Kia Ameerika tootejuht, kelle sõnul poleks universaalile piisavalt ostjaid, et
tagada auto tootmisega seotud kulude katmist.
Samuti võtaks Optima universaal ära kliente Kia jaoks oluliselt
Kia Sportagelt, sellist kannibalismi ei saa Kia endale aga
lubada. Samas võivad need sõnad peegeldada eelkõige olukorda USA turul, mitte aga Kia tegevust Euroopas ja siinset mudelivalikut. Siiani on Kia Optima olnud müügil vaid sedaan-versioonis.
Volvo LifePaint muudab nähtamatud nähtavaks
Mercedes-Benz GLE hakkab maksma 53 966 €
Mercedes- tegi teatavaks oma uuenenud maasturi
Mercedes-Benz GLE baashinna, auto kõige odavam versioon maksab koduturul
53 966 €. Tellimusi autole võetakse vastu alates sellest nädalast, esimesed autod jõuavad klientideni augustis. GLE-d saab osta 7 erineva jõuallikaga ning kas taga- või nelikveolisena. Baasmudeliks on 204-hj GLE 250d, mille südameks on 2,2 diiselmootor ja millel veavad tagarattad. Hübriidjõuallikaga GLE 500e 442 hj eest tuleb maksta
minimaalselt 73 899 €, sportlik GLE 63 AMG maksab aga suisa 111 384 €.
ZAZ taasalustab autotootmist
ZAZ taasalustab sellel nädalal autode tootmist,
tehas seisis keerukate majandusolude tõttu vähemalt 3 kuud. Tänase seisuga on juba mitu nädalat pressitud uute autode jaoks
mõeldud keredetaile, 1. 2015 ZAZ-id lahkuvad tehasest juba
sellel nädalal. Müügile jõuavad värskelt toodetud sõidukid aprilli 2.pooles. Tootmises olevate mudelite valik on küllaltki lai: ZAZ Lanos/Sens,
Vida (1.põlvkonna Chevrolet Aveo) ja Forza (mujal tuntud kui Chery
Bonus/Very). Hetkel pole selge, kui kaua tehas töötab, kõik sõltub sellest, kui
suurt huvi majanduslikust ja sõjalisest kriisist räsitud ukrainlased
uute autode vastu ülesse näitavad. Teadaolevalt töötab tehas hetkel vaid neljandiku ulatuses maksimumvõimsusest.
Jaguar F-Pace näeb ilmavalgust Frankfurtis
Jaguari ajaloo 1.maastur, F-Pace, jõuab laiema
publiku ette sügisesel Frankfurti autonäitusel,
müügisalongidesse saadetakse uus maastur 2016. Praegu testitakse juba
praktiliselt tootmisküpseid prototüüpe, käimas on uue maasturi
lõppviimistlus. F-Pace jõuallikate valiku moodustavad peamiselt
4-silindrilised
bensiini- ja diiselmootorid, mis kuuluvad jõuallikate perekonda
Ingenium.
Lisaks peaks mootorivalikusse jõudma ka 3-liitrine
kompressorlaadimisega 6-silindriline jõuallikas, millest kujundatakse
mootor F-Pace tippmudeli jaoks. Jaguar loodab oma maasturist konkurenti
Porsche Macanile ja BMW X4-le. Eeldatavalt saab F-Pace'st üks Jaguari
enimmüüdud mudeleid. Jaguar F-Pace hinnatase peaks algama 50 000 €.
Hyundai HND-12 Enduro võttis eeskujuks mootorrattad
Seouli autonäitusel esitleti Hyundai uut HND-12 Endurot, mille loomisel on eeskuju saadud sama nimetuse alla
koonduvatest matkamootorratastest. Samas pole Hyundai interpretatsioon mitte mudas müttamiseks mõeldud
maastur, vaid auto neile, kelle koduks on linnadžungel ja
kokkupuutepunktiks loodusega parimal juhul murul parkimine. Hyundai kõnepruugis on HND-12 Enduro mõeldud küll linnades elavatele energilise ja jõulise elustiiliga inimestele. Tulemuseks on küllaltki omapärase välimusega sõiduk, mille
jõuallikaks on 2,0 4-silindriline turbomootor, mis töötab
paaris 7-käigulise 2 siduriga käigukastiga. Hetkel on HND-12 Enduro puhtakujuline ideeauto, kuid tõenäoliselt
kantakse sellel testitud kujunduslahendused mõnele peatsele
seeriamudelile.
SsangYong plaanib juba uut crossoverit
SsangYong jätkab oma mudelivaliku uuendamist, Seouli autonäitusel tutvustati uut SsangYong XAV-i. Olemasolevast SsangYongi mudelivalikust peaks see sõiduk välja vahetama SsangYong Korando. Põneva disainiga auto jõuallikaks on oodatult hübriidmootor, mis seob 1,6 sisepõlemismootori ja mõned elektrimootorid. Ideeauto varustusse kuuluvad ka dünaamiline õhkvedrustus ja riidest katusepaneel. Juhul kui XAV lähima paari aasta jooksul seeriatootmisse jõuab,
asetub ta aste ülespoole SsangYongi Tivolist.
Toyota RAV4 saab koos uuenenud välimusega hübriidjõuallika
Toyota hakkab uuenenud RAV4-a esmakordselt pakkuma ka hübriidjõuallikaga versioonis. Uus hübriidjõuallikas seob aga 2,5 bensiinimootori ja elektrimootori. Elekter tagab RAV4 jaoks ka nelikveo olemasolu. Kui võimas hübriidjõuallikaga Toyota RAV4 tegelikult on ning millised
on tema dünaamilised näitajad, avalikustab ettevõte millalgi aasta
2.pooles. Hübriidjõuallikaga RAV4 peaks olema võimalik osta Euroopas 2016 alguses. Mudelivärskenduse käigus sai RAV4 endale uue esiosa kujunduse ning
kvaliteetsema interjööri. Juhiabi süsteemidest jõuavad RAV4 varustusse
Lane Departure Alert, Automatic High Beam ja Road Sign Assist ning
täiendatud Pre-Collision System.
Esmakordselt saab RAV4 ostja autoga kaasa ka Panoramic View Monitori,
mis võimaldab keskkonsoolil oleva ekraani kaudu näha auto ümber
toimuvat.
Mitsubishi Outlander noorenes
Mitsubishi esitles New Yorgi autonäitusel Mitsubishi Outlanderi värskendatud versiooni.
Eeskujuks selles on olnud Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S, mida
laiemale publikule tutvustati eelmisel aastal. Muutused on eelkõige
kosmeetilised: uus esi- ja tagaosa kujundus, LED-tuled ja 18" veljed.
Väidetavalt on jäigemaks muudetud ka Outlanderi keret, vähendatud
salongi jõudvat müra ja vibratsiooni, muudetud vedrustuse seadeid ning
lisatud elektriline roolivõimendi. Auto sisemuses ootavad sõitjaid uus
rool ning navigatsiooni- ja
meelelahutussüsteem, samuti täienenud turva- ja juhiabisüsteemide valik.
Milline on uuenenud Outlanderi jõuallikate valik pole praegu veel
teada. Tõenäoliselt on see sarnane crossoveri praeguse versiooni
jõuallikate valikule.
Porsche saavutas poole miiliga kiiruseks 352,57 km/h!
8. märtsil sündis USA-s üks Porschede maailma jaoks oluline rekord:
1700-hj Porsche 997 Turbo suutis poole miiliga saavutada
tippkiiruseks 352,57 km/h. Autot piloteeris selle ehitaja Anthony Taylor, masina sünnile aitas kaasa Evolution Motorsports.
Mercedes-Benz plaanib luua konkurendid Audi kupeele
TT ja Porsche sedaanile Panamera.
Selliste sõidukitega loodetakse täiendada ettevõtte mudelivalikut ning suurendada käivet.
Mõlema auto arendamisega tegeleb AMG. Audi TT loomisel kasutatakse esirattaveolist veermikku MFA2, mis teeb oma debüüdi 2017 uue A-klassi Mercedesega. TT rivaal jõuab laiema publiku ette millalgi hiljem, selle välimus on
mõjutatud Mercedes-AMG GT disainist. Lisaks kupeele plaanitakse sellist
autot toota ka pehme katusega variandis. Porsche Panamera konkurent sünnib aga E-klassi veermiku baasil, kuid saab sellest märkimisväärselt erineva disainilahenduse. Selle auto esimene etteaste on millalgi pärast uue E-klassi esitlust järgmisel aastal. Daimleri pressiesindaja, et info mõlema auto
kohta on puhas spekulatsioon. Ka on teada, et Mercedese juhatus pole
kummagi auto tootmiseks veel rohelist tuld andnud.
Lõpuks on avalikuks saanud esimesed ametlikud fotod KTM-i uuest
võidusõiduautost X-Bow GT4, auto esimeseks piloodiks valis Reiter
Engineering Naomi Schiffi. Võidusõitja on suurema osa oma elust elanud küll
Lõuna-Aafrikas. Võidusõiduga puutus ta kokku esmakordselt 9 a
tagasi, kui võitis esmakordselt kardirooli istununa ühel sünnipäeval
külaliste vahel korraldatud kardisõidu. 2008 jäi Lõuna-Aafrika kardimeistrivõistlustel vaid 1 p suuruse kaotusega teiseks, lisas pääses ta esimese naisena
rahvusvahelise kardisõidu Rotax World Finale finaali. 2014
võitis ta aga Clio Cup China. Nüüd pääses ta Hans Reiteri toel
piloteerima KTM X-Bow GT4. Uus võistlusauto läbis esimesed testisõidud Itaalias Adria ringrajal, lisaks Schiffile lihvis KTM-i sõiduomadusi ka Tomas Enge. Kokku läbisid nad Veneetsia lähedal asuval ringrajal kahe päeva jooksul umbes 400 ringi.
Testisõidul saadud kogemusi hakatakse kasutama juba klientidele
mõeldud autode arendamisel. Need peavad oma GT4 eest maksma vähemalt 140
000 €.
KTM X-Bow GT4 läheb sel aastal starti 2 sarjas: GT4 European Series ja Pirelli World Challenge.
SCG003 püstitas Nürburgringi rajarekordi
SCG003 püstitas uue
rajarekordi Nürburgringil, väidetavalt suutsid nad 1 ringi läbida
ajaga 6.42. Ametlikku kinnitust video näol sellele veel pole. Seejuures
püstitas rekordaja SCG võidusõiduks mõeldud versioon, mis
rekordi püstitamise ajal oli võidusõiduklassi GT3 reeglitele vastavas
seades. See tähendas piiratud võimsust ja täiendavat ballasti. Ilma
nende piiranguteta ennustab meeskond auto ringiajaks 6.30. Absoluutne
rajarekord pärineb 80ndate aastate keskpaigast, siis
suutis Stefan Bellof Porsche 956 roolis läbida ringi ajaga 6.11,13. Küll
on SCG003 aeg parem kui senise superautode rekordiomaniku Pagani Zonda R
ringiaeg 6.47,50.
Suitsukate
Kuigi diiselmootorite poolt tekitatava tahma hulk on tänu rangetele
keskkonnanormidele jäänud aasta-aastalt väiksemaks, jääb aeg-ajalt
siiski kaamerate ette sõidukeid, mille väljalaskegaasid on tõeliselt
"mahlased". Konkreetsel juhul oli suitsukatte põhjuseks kas külmaga süldiks läinud kütus või siis vigane turbo.
Renault Laguna ja Latitude saavad ühise asenduse
Renault esitleb 6. juulil uut D-segmendi
sõiduautot, mis asendab ettevõtte mudelivalikus korraga 2 autot:
mudeleid Laguna ja Latitude. Uuest autost loodetakse konkurenti Volkswagen Passati ja Peugeot 508 jaoks. Müügile jõuab uudismudel sedaani ja universaalina, seni tootevalikus
olnud Laguna kupeele asendust pakkuma ei hakata. Hetkel pole selge, millise nime all uut autot müüma hakatakse,
tõenäoliselt on tegu täiesti uue mudelinimega, mis rõhutab Renault
vaatenurgast uut algust. Müügile jõuab uus Renault septembris. Edu konkurentide ees peaks tagama uue sõiduki efektne disain, uus
veermik (Common Module Family (CMF)) ja oma hinnaklassist parem
baasvarustus. Renault suutis eelmisel aastal müüa 15 013 Lagunat ja 508 Latitude´i.
Uudismudeli aastane läbimüük peaks küündima aga vähemalt 45 000 autoni. Lisaks Euroopale jõuab uus Renault müügile ka Aasias, peamiseks turuks seal on otse loomulikult Hiina.
McLaren P1 vs Porsche 918 Spyder
Motor Trend tõi nõudlikule Laguna Seca
ringrajale 2 hetke kõige paremat sportautot: McLaren P1 ja Porsche 918
Spyderi. Ajakiri lootis kohale tuua ka Ferrari LaFerrari, kuid erinevalt
2
eelpool mainitud auto tootjatest, kes olid valmis autode võrdlustesti
igati toetama, ei olnud Ferrari esindajad selleks üldsegi valmis. Seega
said legendaarsel Laguna Seca ringrajal kõrvuti kilomeetreid neelata
vaid Porsche ja McLaren. Kumb neist on kiirem?
Delphi isesõitev auto läbis tõrgeteta USA
Delphi poolt loodud isesõitev Audi Q5
sõitis iseseisvalt läbi Põhja-Ameerika, ookeanist ookeanini. Auto
teekond viis San Franciscost New Yorki, kokku läbiti 5472
km. Täiesti automaatselt läbis auto sellest distantsist 99 %. Teekonnal saadud infot kasutatakse erinevate tehnoloogiate täiustamiseks ja arendamiseks. Retke ajaliseks kestvuseks oli 9 päeva, selle jooksul läbiti 15 osariiki.
Volkswagen võtab vastu uue Tourani tellimusi
Volkswagen on alustanud tellimuste vastuvõttu uuele Volkswagen
Touranile, minimaalselt tuleb auto eest koduturul välja käia 23 350 €. Sõltuvalt kliendi soovist võib auto olla kas 5- või 7-kohaline, 1.variandis on Tourani pagasiruumi suuruseks 743
l. Lisaks sellele on auto salongis veel 47 erinevat laegast või panipaika. Jõuallikate valikus on 2 bensiinimootorit võimsusega 110 ja 150
hj ning 2 TDI diiselmootorit võimsusega 110 ja 150 hj. Hiljem lisanduvad veel ka 180-hj bensiinimootor ja 190-hj diisel. Kõigi nende jõuallikate väljalaskegaasid vastavad Euro 6
keskkonnanormidele, mootorid ise on kuni 19 % varasemast
ökonoomsemad.
Jay Leno's Garage - Talbot-Lago Type 150 CS
Maailma ilusaima auto tiitli üheks püüdjaks on Jay Leno garaaži külaline, 1937 Talbot-Lago Type 150 CS. Auto omanikuks on The Mullin Automotive Museum, selle omaniku käes on elegantne kupee juba 30 a.
5.04
Nelson Piquet võitis Long Beachi elektrivormelite etapi
Kuulsal Long Beachi tänavarajal toimunud Formula E 6.etapi võitis Nelson Piquet juunior.
3.stardikohalt võistlust alustanud brasiillane möödus juba
esimesel ringil esireast alustanud Daniel Abtist ja sarja punktiliidrist
Nicolas Prostist ning püsis kindlalt võistluse liidrina kuni finišini.
Ägedam heitlus käis ülejäänud poodiumikohtade pärast ja selles võitluses
jäi peale Jean-Eric Vergne, kes edestas finišis napilt Lucas di Grassit
ja Sebastien Buemit. Long Beachi võistlust sarja liidrina alustanud Prost finišeeris alles
14. kohal ja nii möödusid punktitabelis temast nii Lucas di Grassi kui
ka Nelson Piquet, kel on nüüd vastavalt 75 ja 74 p. Prost langes
sarjas 3., prantslasel on koos 69 p. Järgnevatel kohtadel
on Sebastien Buemi 55, Sam Bird 52 ja Antonio Felix da Costa 43
p-ga.
Raul Jeets saavutas Iirimaa rallil 9. koha
Raul Jeets ja Andrus Toom saavutasid Euroopa meistrivõistluste 3. etapil, Iirimaa rallil kokkuvõttes 9. koha. Elus esimesel täispikal asfaldirallil MM Motorspordi Ford Fiesta R5 autol osalenud Raul Jeets jäi ise kohaga esikümnes igati rahule, sest enamik konkurentidest olid asfaldirallidelt palju suurema kogemusega. Ralli võit kuulus Craig Breenile, kes edestas finišis 2 etapi järel EM-sarja punktiliidrit Kajetan Kajetanowiczi 6,4 s-iga. Mullune Eesti meister, Aleksei Lukjanuk lõpetas võistluse 6.kohaga. Tänu etapivõidule tõusis Craig Breen ka EM-võistluste uueks liidriks möödudes 3 p-ga Kajetanowiczist.
Hyundai uue i20 WRC auto debüüt toimub Saksamaa rallil
Hyundai teatas, et planeerib uue i20 WRC autoga 1.korda võistlustulle astuda augusti lõpus toimuval Saksamaa rallil. Juba talvest on Hyundai aktiivselt testinud uue põlvkonna i20 mudeli baasil ehitatud WRC autot. Tiimijuhi sõnul ei soovi nad uut autot enne kasutusele võtta, kui see on tõesti valmis MM-sarjas etapivõitudeks. „Arvestades, et Volkswagen kasutab uut Polo WRC autot juba aasta algusest peale, siis meie praeguse auto kiirus Mehhikos oli isegi veidi üllatav,“ tõdes Alain Penasse. „Aga uue autoga tuleme välja siis, kui see on valmis VW Polost jagu saama.“
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar