reede, 10. juuli 2015

Suur Võidusõit tõi auto24ringile tuhandeid inimesi

Mikk Maaten juhtimas BMW sarja sõitu. Foto: Jaanus Ree
Auto24ringil sõideti Suure Võidusõidu 2015 1.päeva võistlussõidud. Võistlusele oli registreerunud üle 140 võidusõitja, rohkete pealtvaatajate meeli lahutasid lisaks põnevatele võidusõitjatele erinevad artistid ning peeti suurt koguperelaata. Pikk võistluspäev pakkus head meelt eeskätt eestlastele, kes olid kohapeale võistlust kaema tulnud, sest just meile olulises BMW-klassis näitasid Eesti mehed eriti head kiirust. BMW 325 Cupis asusid koos eestlastega rajale soomlased. Kui varasematel aastatel on soomlaste BMW-d tehniliste tingimuste tõttu mõned sekundid ringi peale kiiremad olnud, siis tänavused reeglite ühtlustamised on eestlased põhjanaabritele lähemale toonud. Isegi nõnda lähedale, et kvalifikatsioonis olid koguni 12 autot 1 s sees. Parim eestlane oli seejuures 2.kohalt alustanud Mikk Maaten. Viimasel õnnestus eessõitjast võistlussõidu käigus mööduda ning sõidu lõpuni Maaten oma kohta käest ära ei andnudki. Seega, enne järgmist BMW-de võidusõitu oli seis Eesti Soome maavõistluses 1:0. Päeva 2.stardis alustas parimalt kohalt samuti Mikk Maaten ning kõrged ootused olid pandud ka 4.ruudust alustanud valitsevale Eesti meistrile Allan Tigasele. Start õnnestus Maatenil hästi, kuid pärast 1.kurvi pääses konkurent lähedale, võib-olla et isegi mööda. Siiski sisenes Maaten järgnevasse parem-vasak kurvi seestpoolt ning jõulise ja julge võttega võitles endale liidrikoha tagasi. Soomlaste omavahelise pusimise tõttu tekkinud kokkupõrkest võitis enim just Tigane, kes kerkis sellega 3. Paraku ta kaotas selle koha ning sõit tuli lõpetada väljaspool poodiumit. Sõidu võitis Maaten, kes edestas finišisirgel konkurente veenvalt. Seega, Eesti-Soome 2:0. Vormel-Scandic pakkus dramaatikat juba enne sõidu algust. Parima stardikoha välja sõitnud Tõnis Vanaselja oli sunnitud startima boksist, 2.kohalt alustanud Jan-Erik Meikupi ees oli seega tühi tee, kuid noormees jäi stardis stoppama ning Raimo Kulli haaras liidrikoha. Tasapisi vahet kasvatades ta seda enam ei loovutanudki, ehkki sõidu lõpus kerkis üles võimalus, et finišilippu ta ei näegi. Nimelt oli tõrkuma hakanud Kulli vormel-Renault-i jõuallikas. Kuid põnevamad duellid toimusidki tagapool. Boksiteelt startinud Vanaselja jõudis kiiresti ees sõitvale grupile järele ning hakkas samm-sammult ettepoole tõusma. 1.ohver oli Keijo Kaasik, seejärel Karl-Gustav Annus. Rohkem nõudis aega Frederik Pihlakasest möödasaamine, kuid viimase masina tehnilise vea tõttu oli see siiski lõpuks võimalik. Enne jõudsid aga mehed publikule pakkuda nauditava duelli. Traditsiooniliselt sõidetakse vormelite 2.start pühapäeval, mil tulevad starti taaskord ka BMW 325 Cup masinad, aga sedapuhku sõidavad nad 45-min juhivahetusega kestvussõidu. Oma debüüdi Suurel Võidusõidul tegi Henrik Normann, kes asus head tulemust jahtima Kasmar Tunderi paarimehena. Ühtlasi startis tänase võidumehe Mikk Maateni kõrval Eesti üks lootustandvamaid noori võidusõitjaid Tristan Viidas. Oodata on taaskord tulist heitlust Eesti ja Soome esisõitjate vahel. Pühapäeval algasid võistlussõidud kell 10:45. Sellest kõigest aga juba järgmises loos.
"Väga hea, eestlased!"

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar