Renault tutvustab mahukat mootorispordiprogrammi
4. veebruar 2016
Renault Grupi esimees ja tegevjuht Carlos Ghosn avalikustas eile Prantsusmaal Guyancourtis asuvas Renault' tehnoloogiakeskuses Renault’ mootorispordiprogrammi üksikasjad. Renault Sport on nüüdsest jagatud kaheks üksuseks: Renault Sport Racing ja Renault Sport Cars. Renault
Sport Racingu vastutada on kõik Renault’ mootorispordialased tegevused,
muu hulgas vormel 1 meeskond Renault Sport Formula One Team, samuti
Renault e.dams, Formula Renault 2.0, Renault Sport R.S.01 Trophy, pluss
klientide võidusõidu- ja ralliprogrammid. Renault Sport Racing tegutseb
kahes Renault' võidusõidubaasis Enstone'is Suurbritannias ja
Viry-Châtillonis Prantsusmaal. Renault Sport Cars, endise nimega
Renault Sport Technologies, vastutab Renault Spordi mudelivaliku
arendamise ja äritegevuse eest. Renault Sport on ülemaailmselt
tunnustatud suurepäraste kiirete luukpärade nagu Mégane R.S. ja Clio
R.S. ning samuti taskukohaste ja kiirete GT-de nagu uus Mégane GT
loojana. Renault Spordi kasutusse on antud rahvusvaheliste strateegiate,
margi kuvandi ja mudelivaliku suurendamiseks senisest mahukam teadus-
ja arendustegevuste eelarve. Renault otsustas uue struktuuri
kasuks kahel peamisel eesmärgil. Esmalt Renault Spordi tutvustamiseks
laiemale publikule ja vormel 1 globaalsele auditooriumile Renault Sport
Formula One Teami abil. Teiseks demonstreeritakse Formula E ja muude
võidusõiduprogrammide nagu näiteks Clio Cup kaudu Renault' mudelivaliku
võimeid ja omadusi. Renault Sport Racing ja Renault Sport Cars
teevad tihedat koostööd tehnika ja äri sünergia maksimeerimise nimel.
Selle koostöö esimesi vilju näeb Monaco Grand Prix'l. Carlos
Ghosn kommenteeris: ‘Täna me usume, et mootorisport sütitab meeli nii
fännide kui ka igapäevaautojuhtide hulgas. Vormel 1 on tähtis osa meie
püüdlustest Renault' mudelivaliku tutvustamisel, eriti nendes
valdkondades, kus Renault on uustulija.' ‘Mõistagi loodame, et
meie tegevusel mootorispordi valdkonnas on mõju Renault Spordi
müüginumbritele. Meie siht on inseneritöö kõige kõrgemal tasemel, kuid
kõik, mis me oleme saavutanud, oleme valmis loovutama kasutamiseks ka
mujale, näiteks kommertstegevustesse.’ Et tagada uutele üksustele
nende tegevustes piisav autonoomia, mida on tarvis Renault Grupi
strateegiliste korporatiiveesmärkide ja -nõuete täitmiseks kiirelt
arenevas võidusõidumaailmas, loodi järelevalvenõukogu, mida hakkab
juhtima Carlos Ghosn. Renault Sport Racingut juhib presidendi
rollis Jérôme Stoll, tegevdirektoriks saab Cyril Abiteboul. Renault
Sport Carsi tegevdirektoriks saab Patrice Ratti. Võidusõidudirektorina
ühineb Renault Spordi tiimiga Frédéric Vasseur, kes hakkab vastutama
spordi- ja tehnikavaldkonna eest. Renault Grupi brändide direktor
Guillaume Boisseau hakkab meeskonnas juhtima turundustegevusi ning
jälgima, et võidusõiduprogrammide alustamine ja käigushoidmine ühtiks
Renault’ turundusstrateegiaga.Uute võidusõidualaste väljakutsete
keskmes on äsjaloodud vormelimeeskond Renault Sport Formula One Team.
Uue väljakutse esitaja F1 maailmas kasutab Renault R.S.16 platvormi, mis
on konstrueeritud ja toodetud Enstone'is, Renault R.E.16 jõuallikas
valmib endiselt Viry-Châtillonis. Et vältida igasuguseid kõhklusi
vormel 1 spetsiifilistele nõuetele vastamise osas, on F1 meeskonnas
ametisse nimetatud terve rida spetsialiste. F1 meeskonna tehniliseks
juhiks saab Bob Bell, veermikuosa tehniliseks direktoriks Nick Chester
ning jõuallikate tehniliseks direktoriks Rémi Taffin. Renault Sport
Formula One Team-i pilootideks saavad Kevin Magnussen ja Jolyon Palmer,
neid toetab Esteban Ocon, kes liitub kolmandana meeskonnaga
varupiloodina. Renault avalikustas üritusel ka oma partnerid.
Renault'-Nissani liidu partner Infiniti jätkab oma teekonda vormel 1-s
koos Renault'ga ning panustab sellesse veelgi rohkem läbi spetsiaalse
tehnoloogiaprogrammi, millega arendatakse välja vormel 1 teise põlvkonna
energiakogumissüsteem ERS, millest lõikavad tulevikus kasu kõik
Renault'-Nissani liidu margid.
Total ja Renault laiendavad oma
praegust koostööd, tarnides Renault Sport Formula One Teamile
mitmekesist valikut just neile loodud Totali tooteid. Renault
teatas koostööst veel mitme maineka ettevõttega, kelle hulka kuuluvad
premium-kellade tarnija Bell & Ross, revolutsiooniline
audiosüsteemide leiutaja Devialet, samuti jäkub koostöö F1 meeskonna
seniste partneritega nagu Microsoft ja EMC. Renault jätkab tööalast
partnerlust Genii Capital Groupi tütarettevõtte Gravity Motorspordiga,
kellele jääb F1 meeskonnas ka vähemusosalus. Genii ja Gravity töötasid
erakordselt keerukates oludes väsimatult F1 meeskonna ellujäämise nimel
ning Renault tunnustab rõõmuga seda pühendumist – meeskonna
tegevjuhtkonda mittekuuluva direktorina jätkab Gerard Lopez. Renault
Sport Technologies kliendi-võidusõiduprogrammide meeskonnad tegutsevad
edasi Renault Sport Racingu egiidi all, selle juhina jätkab Jean-Pascal
Dauce. Uus korraldus võimaldab Renault'l senisest tõhusamalt tegeleda
erinevate võistlussarjadega alates rallist Clio R3T-ga ja ühe-mudeli
võistlussarjadega nagu näiteks Clio Cup ja Renault Sport R.S.01 Trophy.
Renault jätkab ka vormelisarjaga Formula Renault 2.0, mis on juba enam
kui 45 aasta vältel andnud väljapaistvatele võidusõitjatele ja
võitjatele võimaluse alustada autospordiga ning välja jõuda kõrgemale
tasemele. Praeguseks on ligikaudu 60% tänastest F1 pilootidest
võistelnud Formula Renault's. Renault’ Formula E tegutseb samuti
edasi Renault Sport Racingu all. Renault pühendub Renault e.dams
meeskonnaga sellele meistrisarjale vähemalt neljanda hooajani. Formula E
tähtsust Renault' jaoks märgib valitud juhtkonna tugevus ja stabiilsus:
sinna kuuluvad neljakordne vormel 1 tšempion Alain Prost ning Jean-Paul
Driot. Järgmistel hooaegadel arendab Renault Sport Racing välja ning
tarnib meeskonnale jõuallika (ka elektrimootori) ja käigukasti.
Eesmärgid on ambitsioonikad – võita tiitel nii pilootide kui ka
meeskondade arvestuses. Ühtlasi tutvustati võidusõiduakadeemiat
Renault Sport Academy, millel on kaks eesmärki: leida uusi talente, kes
võiksid tulevikus võistelda vormel ühes ja anda Renault' turgudele
võimalus aktiivselt osaleda tulevastes autospordiväljakutsetes kohalike
pilootide jälgimise ja toetamise kaudu.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar