Mercedese viga, mis maksis Hamiltonile Monaco GP võidu
Kui Monaco GP`d jäi sõita
15 ringi, tundus, et kõik on selge. Lewis Hamiltoni edu lähimate
konkurentide ees oli 25 s. "Mul ei olnud vaja väga palju
pingutada. Ma oleksin saanud vahe kahekordistada, kui oleksin seda
tahtnud," sõnas Hamilton peale sõitu. Kuid Hamilton lõpetas sõidu 3. Nico
Rosbergi ja Ferrari Sebastian Vetteli järel, sest Mercedes kutsus
briti ootamatult boksipeatusesse pärast turvaauto rajale tulekut. Kuid
miks Mercedes otsustas Hamiltoni boksi kutsuda? Põhjus oli selles, et
nad olid mures ohu pärast, mida oleks võinud viimastel ringidel kujutada
Sebastian Vettel oma ülipehmete rehvidega. Rehvide soojenemine oli
olnud Mercedesele probleemiks kogu nädalavahetuse. Kui Hamilton 15 ringi enne lõppu boksi kutsuti, olid tema pehmed
rehvid juba 26 ringi vanad ning valitsev maailmameister tunnistas, et
oli mures, mis mõju võib rehvidele avaldada turvaauto järel sõitmisest
tulenev temperatuurimuutus. "Oli võimalus, et Vettel vahetab enne
lõppu pehmemed rehvid alla ning see oleks olnud tõsine oht Rosbergi
positsioonile," sõnas Mercedese tiimpealik. Kuid
Ferrari ütles, et nad isegi ei kaalunud sellist varianti ja
lõpuks jäi antud stsenaariumis kaotajaks Hamilton, mitte Rosberg. Ja
üles jääb ikkagi küsimus, kas Vettel oleks (isegi eelisega rehvide osas)
üldse suutnud ohustada Mercedeste positsioone? 2003
Monaco GP võitja Juan Pablo Montoya on mitmeid kordi väitnud, et ta
oleks suutnud võita Monaco Grand Prix isegi F3 autoga, kui ta oleks
saanud stardirivis 1.koha. "Lihtsalt öeldes: meie
matemaatika vedas meid alt," tunnistas Mercedese boss. "Meie
arvutused läksid valesti. Arvasime, et Hamiltonil on vahe, mida tal
tegelikult polnud. Meie peame järgima tehnilisi andmeid. Selline see
spordiala on. Kui vaadata tõenäosust ning sa pead valima sisetunde või
tehnilise analüüsi vahel, siis muidugi valid sa teise variandi."
"Kahju..."
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar